Zobrazit navigaci

Školní metodik prevence

Adéla Vančurová, DiS.


Email: vancurova@zsvemyslice.cz

Konzultační hodiny: úterý 13.00 - 14.00 hod.


Hlavní úkoly školního metodika prevence:

1. Spolupracovat se všemi pedagogickými a nepedagogickými spolupracovníky v rámci prevence sociálně-patologických jevů ve škole (záškoláctví, závislosti, násilí, vandalismus, sexuální zneužívání, nekriminální a kriminální chování, rizikové projevy sebepoškozování apod.) a minimalizovat výskyt těchto jevů mezi žáky naší školy. Zajišťovat  a předávat  odborné  informace o problematice rizikového chování, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.

2. Koordinace tvorby, kontrola, evaluace a participace při realizaci Minimálního preventivního programu školy s výchovným poradcem školy a ředitelkou školy, obnovovat a sestavovat Minimální preventivní program školy, Program proti šikanování ,  podporovat volnočasové aktivity ve škole pro žáky. Vyhledávat a nastavovat vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování.

3. Doplňovat a obnovovat informační materiál týkající se problematiky prevence – DVD, odbornou literaturu, časopisy, letáky, propagační materiály a s těmito podklady seznamovat ostatní pedagogické pracovníky.

4. Shromáždit všechny informace o institucích, organizacích a odbornících působících na okrese a v daném regionu školy v oblasti prevence.

5.Informovat žáky o spolupráci se školním metodikem prevence v případě výskytu problému u žáků v rámci prevence /šikanování, užívání návykových látek, zneužívání dítěte, problémy s učením, mezi spolužáky apod./, poskytovat a vyvěsit na patřičném místě konzultační hodiny školního metodika prevence.

6. Poskytnout veškeré možné způsoby řešení s daným problémem u žáka v rámci prevence sociálně-patologických jevů, informovat zákonné zástupce o tomto problému a navrhnou co možná nejlepší způsob vyřešení dané situace. Individuální a skupinová práce se žáky a studenty s obtížemi v adaptaci, se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání.

7. Nabídnout možnosti kontaktu školního metodika prevence formou – „schránky důvěry“ /vhození lístku od žáka – možnost i anonymity/, přímou konzultací se školním metodikem prevence v daných konzultačních hodinách či po domluvě v jiném termínu, nebo s jiným vyučujícím, ke kterému má žák důvěru.

8. Obnovovat a aktualizovat nástěnku školního metodika prevence v přízemí školy – důležité kontakty, informace v oblasti prevence zaměřené hlavně na pomoc a informovanost žáků i učitelů.

9. Koordinovat spolupráci školy s  orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence rizikového chování, Domem dětí v MK, regionálním koordinátorem prevence se sídlem na Městském úřadě v MK ,organizacemi zabývajícími se volnočasovými aktivitami v rámci prevence, s poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými a dalšími odbornými pracovišti, zařízeními a institucemi, které působí v oblasti prevence rizikového chování.

10. Zajistit zorganizování vybraných preventivních programů na škole v daném školním roce na základě nabídky programů v rámci KPPP od  regionálního koordinátora prevence a zkontaktovat realizátory vybraných preventivních programů pro smluvení určitého termínu konání vybraného programu.

11. Kontrolovat činnost Školního parlamentu na škole pro zlepšení informovanosti žáků a podílení se žáků na zlepšení interního prostředí školy a vztahů mezi žáky a učiteli a mezi žáky navzájem.